Elle me dit (إلى مالاية ترجم)

الإعلانات
طلب تصويب الأخطاء
إلى مالاية ترجممالاية
A A

Dia Bagitau Aku

Dia bagitau aku
"Tulislah lagu yang menggembirakan
Bukan lagu yang menyedihkan
Satu lagu yang semua orang suka"
 
Dia bagitau aku
"Kau 'kan jadi jutawan
Kau 'kan bangga
Jangan jadi macam bapak kau"
 
Dia bagitau aku
"Jangan kurungkan diri dalam bilik
Mari, goyangkan diri dan menari
Bagitau aku, apa masalah kau"
 
Dia bagitau aku
"Kenapa dengan kau? Kau nampak cemas
Kau syok sendiri atau kau gay?
Kelak kau jadi macam abang kau"
 
Dia bagitau aku
 
Dia bagitau aku, "Itu hidup kau
Buat apa saja kau nak, lantaklah
Suatu hati kau 'kan faham
Suatu hari kau 'kan menyesal"
 
Dia bagitau aku, "Kau tak berguna
Keluarlah sikit dari buih kau
Kau buat apa saja
Nampak macam kau suka saja"
 
Kenapa kau bazirkan hidup kau(x3),
Menari, menari, menari
Kenapa kau bazirkan hidup kau(x3),
Menari, menari, menari
 
Dia bagitau aku
"Jadilah macam lelaki lain
Pergi main bola sepak
Kau 'kan jadi popular"
 
Dia bagitau aku
"Apa kejadah kau buat kat Internet?
Tak baik dalam kepala kau
Tengoklah masa yang kau dah buang"
 
Dia bagitau aku
"Kenapa kau merungut setiap masa?
Nampak macam budak lapan tahun
Itu bukan cara puaskan hati aku"
 
Dia bagitau aku
"Suatu hari nanti aku dah tak ada"
Tapi 'pabila dia bagitau itu
Dia bagitau satu perkara yang aku suka
 
Dia bagitau aku, "Itu hidup kau
Buat apa saja kau nak, lantaklah
Suatu hati kau 'kan faham
Suatu hari kau 'kan menyesal"
 
Dia bagitau aku, "Kau tak berguna
Keluarlah sikit dari buih kau
Kau buat apa saja
Nampak macam kau suka saja"
 
Kenapa kau bazirkan hidup kau(x3),
Menari, menari, menari
Dia bagitau aku, "Menari"
Kenapa kau bazirkan hidup kau(x3),
Menari, menari, menari
Dia bagitau aku, "Menari"
 
Dia bagitau aku
"Kau belum tumbuh uban lagi
Tapi tak lama lagi kau 'kan berusia tiga puluh tahun
Lebih baik kau bangun"
 
Dia bagitau aku
"Kau selamanya budak kecil
Kau takkan membesar
Dan aku pula dah tua"
 
Dia bagitau aku
"Tengok sikit kawan-kawan kau
Apa 'kan mereka buat dalam hidup mereka?
Ada benda saja yang mereka 'kan huru-harakan"
 
Dia bagitau aku
"Suatu hari nanti kau 'kan bunuh aku"
Tapi 'pabila dia bagitau itu
Dia bagitau satu perkara yang aku suka
 
Dia bagitau aku, "Menari" (x8)
 
Dia bagitau aku, "Itu hidup kau
Buat apa saja kau nak, lantaklah
Suatu hati kau 'kan faham
Suatu hari kau 'kan menyesal"
 
Dia bagitau aku, "Kau tak berguna
Keluarlah sikit dari buih kau
Kau buat apa saja
Nampak macam kau suka saja"
 
Kenapa kau bazirkan hidup kau(x3),
Menari, menari, menari
Dia bagitau aku, "Menari"
Kenapa kau bazirkan hidup kau(x3),
Menari, menari, menari
Dia bagitau aku, "Menari"
 
terjemahan oleh Lia Ghazali
translations by Lia Ghazali
traductions par Lia Ghazali
تم نشره بواسطة lia-ritylia-rity في الأربعاء, 27/07/2016 - 11:54
كاتب الترجمة يطلب التصحيح، بمعنى أنه سيكون سعيدا لتلقي التعديلات والاقتراحات حول ترجمته، إن كنت محترفا في كلتا اللغتين فتعليقاتك ستكون موضع ترحيب
الفرنسيةالفرنسية

Elle me dit

التعليقات
RadixIceRadixIce    الثلاثاء, 22/05/2018 - 08:10

The source lyrics have been updated. Please review your translation.